سفارش تبلیغ
صبا ویژن



تابستان 1386 - خدا کند که بیایی

   

شاهدین ولادت  حضرت

چهل نفر پس از انتشار خبر ولادت حضرت مهدى (ع)،  در خانه امام حسن عسکرى (ع) گرد آمدند تا از ولادت با سعادت حجت خدا جویا شوند. امام، فرزند برومندش را در جمع حاضران آورد و فرمود: این امام شما بعد از من است، و جانشین من در میان شما است. از او اطاعت کنید و بعد از من دچار اختلاف نشوید که هلاک مى شوید، و بدانید که پس از امروز او را نخواهید دید (1).

در میان چهل نفر یاد شده، محمد بن عثمان، على بن بلال، محمد بن معاویه بن حکیم، حسن بن ایوب بن نوح و... که از شخصیت هاى برجسته و مورد اعتماد شیعه بودند، نیز حضور داشتند(2).

 

1. کشف الغمه، ج3 ص 317، اصول کافى، ج1 ص 329
2. روزگار رهایی،  ج1 ص 174

ادامه مطلب...


نویسنده » محمدمهدی محمدی » ساعت 6:47 عصر روز سه شنبه 86 شهریور 20

مکان ولادت

سامرا

سر من رآ و مخفف آن سامرا، نام شهرى است در عراق، میان بغداد وتکریت.

این شهر زادگاه حضرت مهدى(ع) است. امام هادى و امام عسکرى (ع)،  توسط عباسیان در شهر سامرا تحت مراقبت وکنترل شدید بودند تا توجه و علاقه مردم به آنان بیشتر نشود. منزل امام هادى و عسکرى(ع) و نیز حکیمه خاتون و نرجس خاتون در این شهر بوده و پس از وفات شان، در همان جا دفن شدند و اینک مرقد این دو امام و آن دو بانوى بزرگوار در سامرا است.
سامرا شاهد نماز خواندن حضرت مهدى (ع) بر پدر بزرگوارش و آغاز امامت حضرتش بوده است.

 

سرداب مقدس

سرداب مقدس، زیرزمینى است در سامرا، کنار مزار امام هادى و امام عسکرى (ع).

ادامه مطلب...


نویسنده » محمدمهدی محمدی » ساعت 6:43 عصر روز سه شنبه 86 شهریور 20

فضیلت نیمه شعبان

نیمه ‏شعبان در اذهان شیعیان و محبان اهل‏بیت، علیهم‏السلام، به عنوان روز میلاد نجات بخش موعود معنا و مفهوم مى‏یابد. روز میلاد بزرگ مردى که انسانیت، ظهور او را به انتظار نشسته و عدالت‏براى پاى‏بوس قدمش لحظه شمارى مى‏کند. نیمه شعبان اگر چه شرافتش را وامدار مولود خجسته‏اى است که در این روز زمین را با قدوم خویش متبرک ساخته است، اما همه عظمت آن دراین خلاصه نشده و در تقویم عبادى اهل ایمان نیز از جایگاه و مرتبه والایى برخوردار است.

ادامه مطلب...


نویسنده » محمدمهدی محمدی » ساعت 8:8 عصر روز شنبه 86 شهریور 17

نام:م ح م د

لقب:هادی،مهدی و قائم

کنیه: ابوالقاسم 

نام پدر:امام حسن عسکری(ع)

نام مادر:نرجس خاتون

تولد:سال 256 هجری

 

اوضاع قبل از ولادت حضرت

آفتاب وجود دوازدهمین امام در نیمه شعبان سال 255 هجری پرتو افکند و دل های شیعیان را به نور خویش روشن ساخت.خلفای عباسی و کارگزاران حکومت شنیده بودند که امامان دوازده نفراند که آخرین آنها فرزند امام حسن عسکری است، غیبت طولانی خواهد داشت و او است که حکومت جهانی را تشکیل خواهد داد.حاکمان ستمگر سخت در وحشت و ترس بودند و می خواستند جلو این کار را بگیرند ولی نمی دانستند که فرعون،با آن همه قدرت وتونائیش و با آن کشتار وحشیانه اش از کودکان و نوزادان نتوانست جلو خواسته خداوند را بگیرد او بدنبال موسی خانه به خانه می گشت ولی گمشده اش را در دامن خود پرورش می داد.

ادامه مطلب...


نویسنده » محمدمهدی محمدی » ساعت 4:52 عصر روز پنج شنبه 86 شهریور 15

تحقق وعده خداوند

ظهور مهدی موعود حلقه ای است از حلقه های مبارزه اهل حق و اهل باطل که پیروز نهایی با اهل حق است.

سهیم بودن یک فرد در این سعادت این است که آن فرد عملا در گروه اهل حق باشد. آیاتی  که بدان در روایات اشاره شده نشان می دهد که مهدی موعود مضهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده است، مظهر پیروزینهایی اهل ایمان است. ضهور مهدی موعود تحقق بخشیدن به وعده ای است که خدا از قدیم ترین زمان ها در کتب آسمانی به صالحان داده است.که زمین از آنِ آنان است و پایان تنها به متقیان تعلق دارد … از مجموع آیات و روایات استنباط می شود که قیام مهدی موعود آخرین حلقه از مجموع حلقه های مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان بر پا بوده.مهدی موعود تحقق بخش ایده آل همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است.

 

استاد شهید مرتضی مطهری

کتاب«قیام و انقلاب مهدی(عج)از دیدگاه فلسفه تاریخ»

ادامه مطلب...


نویسنده » محمدمهدی محمدی » ساعت 1:18 عصر روز سه شنبه 86 شهریور 6