سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مهدی موعود می آید... - خدا کند که بیایی

   

تحقق وعده خداوند

ظهور مهدی موعود حلقه ای است از حلقه های مبارزه اهل حق و اهل باطل که پیروز نهایی با اهل حق است.

سهیم بودن یک فرد در این سعادت این است که آن فرد عملا در گروه اهل حق باشد. آیاتی  که بدان در روایات اشاره شده نشان می دهد که مهدی موعود مضهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده است، مظهر پیروزینهایی اهل ایمان است. ضهور مهدی موعود تحقق بخشیدن به وعده ای است که خدا از قدیم ترین زمان ها در کتب آسمانی به صالحان داده است.که زمین از آنِ آنان است و پایان تنها به متقیان تعلق دارد … از مجموع آیات و روایات استنباط می شود که قیام مهدی موعود آخرین حلقه از مجموع حلقه های مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان بر پا بوده.مهدی موعود تحقق بخش ایده آل همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است.

 

استاد شهید مرتضی مطهری

کتاب«قیام و انقلاب مهدی(عج)از دیدگاه فلسفه تاریخ»

چگونه امام زمان بر قدرتهای جهان پیروز می شود؟

در زمانی که اندیشمندان جهان در ساختن اسلحه های ویرانگر و وحشتناک به مسابقه پرداخته اند از صلح و آرامش خبری نخواهد بود و  جهان در آتش جنگ و بی عدالتی همچنان خواهد سوخت و قدرتمندان، پیوسته در فکر توسعه حکومت و گستره خویش از راه جنگ و دخالت نظامی می باشند، در این شرایط یاس سراسر زندگی انسان ها را در بر خواهد گرفت و دامنه فساد و تجاوز گسترش خواهد یافت. در این حال زمینه ای برای پذیرش یک حکومت عادلانه و به دور از تجاوز به وجود خواهد آمد. همه ملت ها از حکومت های خودکامه و مستبد به تنگ خواهند آمد و گسترش فساد و بی عدالتی، جهان را آماده انفجار خواهد کرد، انفجاری شبیه زمان طلوع ستاره درخشان اسلام در منطقه حجاز که پس از 5 قرن جاهلیت و ستم، زمینه مناسبی برای رسالت پیامبر اسلام فراهم شد. همچنان که در انقلاب های دیگر به چشم می خورد.

بر این اساس قیام و انقلاب مهدی (عج) بر اساس یک جریان طبیعی انجام خواهد گرفت و چون انقلاب حضرت جهانی خواهد بود باید تمام مردم جهان آمادگی پذیرش انقلاب را پیدا کند و این طبق گفته پیامبر اسلام زمانی اتفاق خواهد افتاد که ظلم و تباهی سرتاسر گیتی را فرا بگیرد. در این شرایط همه قدرت های جهان هر چند از نظر نیرو و ساز و برگ کاملا قدرتمند باشند ولی نمی توانند با تکیه بر زور و قتل و کشتار جلو انقلاب آنها را بگیرند.

در آن زمان جهان دچار یک شکست و نا آرامی روحی می شود و نیاز به یک رهبر فوق العاده و دارای آگاهی کامل بر تمامی دوران ها و تمدن ها و نظارت بر تمامی تحولات تاریخی دارد.

اوست که پس از دریافت حکم ماموریت از طرف خدا فریاد عدالت و انسانیت را سر می دهد و توده های محروم و ستمدیده تاریخ را به گرد خود جمع کرده و به حکومت جنایت کاران پایان می دهد و در سایه تشکیل «حکومت جهانی واحد» همه مردم را که نیروهایشان را در راه نابودی یکدیگر، به کار می برند و دنیای درخشان و خندان، به دور از ترس و نگرانی و سرشار از نعمت و آسایش، به وجود خواهد آورد.  



نویسنده » محمدمهدی محمدی » ساعت 1:18 عصر روز سه شنبه 86 شهریور 6